Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Nedeľa, 25.8.2019
meniny má Ľudovít

TEST: Volkswagen T-Roc 1,5 TSI

14.2.2018 | Testy

Čo to je?

Pokus Volkswagenu priniesť auto, o ktoré sa budúzaujímať aj zákazníci, ktorým legenda s menom Golf nič nehovoría Polo je príliš nudné. Pre T-Roc si tak pripravili meno nadväzujúce naIROC – koncept znovuzrodeného Scirocca a nové farebné kombinácie, za ktoréby sa nehanbilo ani Mini.

 
 Volkswagen T-Roc, autor: Andrej Ježo

Ako to jazdí?

Jazdné vlastnosti sú asi najsilnejšou zbraňou T-Rocu, ktoréby mohlo školiť konkurentov tak v žehlení slovenských ciest ako aj kvalitepruženia. Sledujúc autá na našich cestách sa ale neubránime pocitu, že toto nieje najdôležitejším kritériom. Chválime aj pohonnú jednotku.

 

 
 S podvozkom sme boli naozaj spokojní, autor: Andrej Ježo

S objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW (150 koní) sanebudete nikdy cítiť ako astmatik na schodoch a 250 Nm navodí atmosféruobjemnejšieho agregátu. Na stovku zrýchli T-Roc za 8,4 sekundy, maximálnarýchlosť 205 km/h je dostačujúca. Najmä crossover so svetlou výškou 157 až 161mm, ktorého domov by mal byť inde ako na diaľnici. Ani tu ale dynamikou anipodvozkom nesklame. Na nespevnených cestách je potrebné prispôsobiť rýchlosť,predsa len ide o auto na bežné cesty. Rýchlejšie prejazdy rozbitýmpovrchom mu už logicky nie sú veľmi po chuti. Priemerná spotreba počas testuskončila tesne pod 7-litrovou hranicou, čo považujeme za veľmi dobrú hodnotu.Auto bolo surové a okrem krátkych mestských trás sme ho zabiehali aj nadiaľniciach.

T-Roc je však stále Volkswagen, čo má v očiachkupujúcich často ten správny lesk, ktorý dokáže prekryť mnohé iné témy.



 
 Interiér nemusí ostať fádny a na výber sú aj veselšie farby, autor: Andrej Ježo

Čo je na tomzaujímavé?

Hlavne dizajn, ktorý hodnotíme ako atraktívnya nenásilný. Zástupcovia automobilky by vám o ňom dokázali rozprávaťhodiny a poukazovať na najnemožnejšie súvislosti, nám sa páčilo najmä to,že v meste vytŕča, nie však vulgárne.

 

 
 445 litrov, autor: Andrej Ježo

Pravdou je, že pre nových zákazníkov, pre ktorých je podľanás T-Roc hlavne určený, budú jeho niektoré vlastnosti možno menej podstatné. Násale vo vnútri auta prekvapila jednoduchosť, ktorá v porovnaní s inýmimodelmi a reklamnými pútačmi doslova kričí. Jednoduchosť má svoje čaroa pri základnej cene T-Rocu ju ako problém nevnímame. Fakt je ten, žeVolkswagen T-Roc za 16 840 EUR predávať nechce a ani nebude.

V cenovej kategórii okolo 25 tisíc EUR, kde vidímeciele automobilky by sme si rozhodne vedeli predstaviť hodnotnejšie pôsobiaciinteriér a viac drobností, ktoré by nás aspoň trochu rozmaznávali. Milátvár nestačí.



 
 Priestor sa dá využiť aj lepšie, autor: Andrej Ježo

Čo sa nepodarilo?

Splniť viaceré z našich očakávanií. T-Roc je modernýcrossover, ktorý sa tvári ako priestranný automobil pre mladú rodinu a myod neho očakávame aj istú variabilitu. Jeho batožinový priestor by mal mať od445 litrov až po 1290 avšak nám sa to prvé číslo zdá trochu optimistické. Najmäpri pohľade pod podlahu batožinového priestoru máme pocit, že počítali aj všetkyukryté a často hluché miesta. Sklápanie zadných sedadiel rovnakonepovažujeme za vrchol variability. 



 
 Lesklý čierny plast, autor: Andrej Ježo

Záver

Volkswagen T-Roc vnímame ako takú anomáliu, ktorá nám jev mnohom sympatická, no pri tomto koncerne sa nedostatky odpúšťajú predsalen ťažšie. Najmä ak na ich vlastnom dvore nájdeme toľko schopnejších modelov.

Ako auto, ktoré má za úlohu osloviť nových nadšencov značky,prípadne ľudí, ktorí vlastne ani auto dnes už nechcú, či nepotrebujúa ovládnu ich emócie, v tom bude T-Roc dobrý. Základná cena je dobrýmštartovacím miestom a my by sme sa snažili od nej vzdialiť čo najmenej.Nie, že by sme VW nedopriali, ale prišlo by nám to ako mrhanie peňazí.

 

 
 Ako keby všetci očakávali, že vzadu sa budú voziť už len deti, autor: Andrej Ježo

Budíky preferujeme analógové, veľký displej multimediálnehosystému dokážeme oželieť a radšej by sme auto ozdobili strešnými nosičmi,nahodili surfy či iné športové potreby a vyrazili niekam, kde je voliteľnýpohon všetkých kolies (za príplatok, naše testované vozidlo malo iba pohonprednej nápravy), či jednoduchosť a odolnosť interiéru proti špineniudôležitejšia ako plejáda elektronických pomocníkov.

Autor: Andrej Ježo

Typ motora,prevodovka: 4-valec, 6-stupňový manuál, Objem motora: 1 498 cm3, Max.výkon: 110 kW (150 koní), Max.krútiaci moment pri otáčkach: 250 pri 1500 otáčkach za minútu, Rázvor: 2590 mm, Rozmery (dĺžka x šírka x výška v mm): 4234 až 4348 x 1819 x 1573, Pohotovostná hmotnosť: 1330 kg, Max. rýchlosť: 205 km/h, Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 8,4 sekundy, Priemernáudávaná spotreba: 5,3l/100km,Objem batož. priestoru: 445-1290litrov, cena testovaného vozidla:  od 21 340 EUR

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media