Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Pondelok, 24.6.2019
meniny má Ján

TEST: Seat Arona 1.0 TSI

18.1.2018 | Testy

Čo to je?

Malý crossover by bola presná definícia. Mohli by sme však povedať, že je to aj odpoveď na to, po čom práve trh šalie. V skutočnosti je to ale kompaktné (4,1m dlhé) a zároveň vyššie (15 až 19 milimetrov podľa veľkosti kolies) auto, ktorého dizajn predstiera trendové SUV a dobyvateľské schopnosti.

 
 Seat Arona 1.0TSI, autor: Andrej Ježo
Ako to jazdí?

Výborne. Prepáčte za stručnosť, ale na Aronu sme si zvykali veľmi ľahko. Nielen preto, že sme s ňou jazdili aj na prezentácii v Španielsku, ale najmä preto, ako dobre sa s ňou žije. Pre Aronu neplatia výhrady voči nepraktickým, veľkým SUV. Necháva si len ich výhody.

 
 Seat Arona 1.0TSI, autor: Andrej Ježo
Nastupovanie je naozaj príjemnejšie, aj keď ide o milimetre. O lepšom rozhľade by sme klamali, ale z auta máte dobrý výhľad aj bez ešte vyššieho podvozku. Vďaka kompaktným rozmerom nemáte problém s parkovaním a keďže naše auto malo rozumné pneumatiky, nebálo sa ani vybehnutia na obrubník, či občasného divokého parkovania na miestach, kde by ste svoj klasický kompakt nechceli nechať.

 
 Seat Arona 1.0TSI, autor: Andrej Ježo
Podvozku sa cesty v hlavnom meste a jeho okolí pozdávali a nerovnosti spracoval veľmi dobre, čo bolo pre nás príjemným prekvapením, pretože pri koncernových autách si už človek stihol vybudovať isté očakávania. Za jazdu má u nás plný počet imaginárnych hviezdičiek.

 
 Seat Arona 1.0TSI, autor: Andrej Ježo
 

Čo je na tom zaujímavé?

Vnútorný priestor je po jazde druhou silnou zbraňou Arony. Pre mladú rodinu, ktorá ale občas potrebuje skutočne použiť aj zadné sedadlá alebo batožinový priestor ponúka Arona dostatok priestoru. Kufor má 400 litrov, v čom prekonáva hravo aj Ibizu, z ktorej vychádza a pokiaľ potrebujete viac, máte kam pokračovať (rozumej sklopením zadných sedadiel, alebo odstránenia zadného krytu batožinového priestoru), čiže v aute preveziete aj vyššie

 
 Seat Arona 1.0TSI, autor: Andrej Ježo
predmety.

Za volantom sme si užívali aj prítomnosť prepĺňaného trojvalca, jedným z moderných agregátov, ktoré patria medzi lepšie výsledky honby za nízkymi emisiami. Výrobca sľubuje kombinovanú spotrebu pod päť litrov, no na našom surovom a nezabehnutom aute sme sa skôr pohybovali v okolí šiestich litrov, čo vzhľadom na prevahu mestskej jazdy a zbytočného nezaoberania sa spotrebou hodnotíme pozitívne.

 
 Seat Arona 1.0TSI, autor: Andrej Ježo
Arona je s týmto agregátom veľmi svižná, situácia sa výrazne nezhoršila ani pri plnom obsadení, nárast zaťaženia však cítiť samozrejme bolo. Auto však má svoje poslanie a to spĺňa na jednotku.

Čo sa nepodarilo?

Názov tohto odseku by sme už pomaly mohli zmeniť, aspoň v prípade Arony sme nenarazili na žiaden chyták. Seat sa skutočne snaží a prináša produkty, ktoré majú veľkú šancu osloviť cieľovú skupinu a podľa nás aj nových zákazníkov.

 
 Seat Arona 1.0TSI, autor: Andrej Ježo
Ponúka totiž solídne auto, ktoré okrem klasických hodnôt prichádza s výraznou pridanou hodnotou v podobe rozšírenej personalizácie (farba strechy, zadných stĺpikov a ich vzájomné kombinácie) a samozrejme multimediálnej ponuky, v ktorej si vyberiete riešenie podľa vlastných predstáv. Mobilné telefóny si s dnešnými autami rozumejú občas lepšie ako ľudia navzájom a dokážu tak vytvoriť podmienky aj pre tých, ktorí si dnes už svoj život nevedia predstaviť bez sociálnych sietí, či aplikácii.

 
 Seat Arona 1.0TSI, autor: Andrej Ježo
Záver

Seat Arona je z nášho pohľadu výborný produkt. Pohľad do cenníka bude zásadným momentom, pri ktorom musí každý zvážiť svoje možnosti, no z nášho pohľadu ponúka Arona pri daných cenách adekvátnu porciu úžitku aj s peknou ozdôbkou navyše.

Technické údaje:

Typ motora,prevodovka: 3-valec, 6-stupňový manuál, Objem motora:  999 cm3, Max.výkon pri otáčkach: 85 kW (115 koní) pri 5000 otáčkach za minútu, Max. krútiaci moment pri otáčkach: 200pri 2000 otáčkach za minútu, Rázvor:2566 mm, Rozmery (dĺžka x šírka x výška vmm): 4138 x 1780 x 1552, Pohotovostnáhmotnosť: 1187 kg, Max. rýchlosť:182 km/h, Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 9,8 sekundy, Priemernáspotreba: 4,9l/100km, Objem batož. priestoru: 400 litrov, cena testovaného vozidla od:  15 310 EUR

 

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media