Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Nedeľa, 25.8.2019
meniny má Ľudovít

TEST: Citröen Grand C4 Picasso

30.12.2017 | Testy

Čo to je?

Citröen Grand C4 Picasso je klasické 7-miestne MPV, teda auto, ktorého druh dnes zákazníci pomaly odsudzujú na zánik. Veď si len spočítajte jeho konkurentov - myslím, že vám budú stačiť aj prsty na jednej ruke. Napriek tomu automobilka nezaspáva na vavrínoch a neustále svoje vzácne MPV vylepšuje.   

 
 Citröen Grand C4 Picasso, autor: Andrej Ježo


Ako to jazdí?

S týmto konkrétnym autom sme jazdili hneď dvakrát. Prvýkrát sme ho pomáhali zabiehať ešte so surovým agregátom a neskôr sme sa vrátili k autu, ktoré už malo nabehaných takmer desaťtisíc kilometrov. Na aute to bolo poznať. Podvozok bol poddajnejší, motor stíchol a auto bolo omnoho príjemnejším spoločníkom. Pridali sme mu ďalších 1650 kilometrov a poriadne odskúšali, čo dokáže.Bez ohľadu na naplnenie vnútorného priestoru jazdí výborne. Silný dvojlitrový naftový agregát považujeme za nevyhnutnosť pre tých, ktorí sa nemienia s autom iba presúvať po meste. Má dostatok sily na bezpečné predbiehanie a napriek veľkej čelnej ploche je jeho dynamika veľmi dobrá.  

 
 Citröen Grand C4 Picasso, autor: Andrej Ježo


Podvozok francúzskych značiek už dávno nie je mäkký, Grand C4 Picasso si dobre kontroluje svoje vysoké telo a nie je zároveň nepríjemné ani na 17-palcových diskoch, ktoré majú stále dostatok pneumatiky na filtrovanie nerovností. Po mnohých kilometroch za volantom ho považujeme naozaj za jeden z najvydarenejších podvozkov súčasnej produkcie značky.  

 
 Citröen Grand C4 Picasso, autor: Andrej Ježo


Čo je na tom zaujímavé?

Možno skutočnosť, že ešte vôbec existuje a nenahradilo ho iné pseudo-SUV s polovičným vnútorným priestorom. Poteší aj prítomnosť dvojlitrového agregátu, veľa konkurentov vsádza už iba na malé motory, ktoré si potom s veľkými autami nevedia vždy poradiť.   

 
 Citröen Grand C4 Picasso, autor: Andrej Ježo


Perfektné sú ale možnosti interiéru. Sedadlá v treťom rade sú použiteľné, s druhým radom si môžete robiť čo si zmyslíte. Posúvať, sklápať a prispôsobovať tak aktuálnym potrebám. Páči sa nám aj dostatok úložných priestorov všade v aute, v okolí prvého radu je ich najviac, ale Grand C4 Picasso myslí aj na ostatných a vozidlo si viete celkom slušne „zapratať" nepotrebnosťami od výmyslu sveta.   

 
 Citröen Grand C4 Picasso, autor: Andrej Ježo


Slnečné clony sú štandardom od druhého stupňa výbavy a stolíky na chrbte sedadiel prednej rady sú veľmi dobre využiteľné a majú aj vlastné osvetlenie, čo chválime. Poteší aj fakt, že ak aj používate sedadlá v treťom rade, za nimi stále ostáva miesto na malú batožinu. Nám sa páčilo aj to, že Grand C4 Picasso už dokáže dnes to, čo pri jeho predstavení ešte nebolo samozrejmosťou. Vie parkovať, sleduje mŕtvy uhol, masírovať posádku na predných sedadlách, adaptívny tempomat dokáže aj zastaviť, stráži jazdné pruhy a taktiež únavu vodiča.   

 
 Citröen Grand C4 Picasso, autor: Andrej Ježo


Čo sa nepodarilo?

Pri rodinnom aute by sme zvážili zaradenie xenónových svetlometov do štandardnej výbavy aspoň v druhom stupni výbavy, predsa len umocňuje taktiež bezpečnosť. Inak veľmi nemáme čo kritizovať, kufor sa otvára automaticky sám aj zatvára pomocou tlačidla, čo je mimoriadne príjemné najmä pri aute s takým veľkým batožinovým priestorom. Motor je s prevodovkou veľmi dobre zladený a výsledná spotreba nafty 6,6 litra na sto kilometrov bola pri povahe ciest (80 percent diaľnica) a obsadení auta výborná.  


 
 Citröen Grand C4 Picasso, autor: Andrej Ježo


Záver

Grand C4 Picasso je skvelým autom pre rodinu alebo aj aktívnych jedincov. Je to najmä vďaka variabilite interiéru, do ktorého zmestíte v prípade potreby 7 člennú rodinu, alebo vodiča a obrovské množstvo vecí. Napriek tomu, že na dĺžku meria iba 4,6 metra, prepravíte v ňom veci, pre ktoré by ste si v iných značkách už museli kupovať malú dodávku, alebo 9-miestne auto.  

 
 Citröen Grand C4 Picasso, autor: Andrej Ježo


Pevne dúfame, že Citröen sa tohto modelu nevzdá v prospech moderných a nie tak praktických SUV a rovnako ani na dnešné pomery veľkého naftového agregátu. Chválime, že s postupom času automobilka tento model neustále aktualizuje výbavou a novými bezpečnostnými systémami a tak si ho v podstate viete vybaviť tak ako si želáte bez kompromisov. To bol prípad aj nášho auta, ktorému skutočne nič nechýbalo.

Autor: Andrej Ježo

Technické údaje:

Typ motora,prevodovka: 4-valec, 6-stupňový automat, Objem motora: 1 997 cm3, Max.výkon pri otáčkach: 110 kW (150 koní) pri 4000 otáčkach za minútu, Max. krútiaci moment pri otáčkach: 370pri 2000 otáčkach za minútu, Rázvor:2840 mm, Rozmery (dĺžka x šírka x výška vmm): 4602 x 1826 x 1644, Prevádzkováhmotnosť: 1424 až 1486 kg, Max. rýchlosť:207 km/h, Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,2 sekundy, Priemernáspotreba: 4,6l/100km, Objem batož. priestoru: 170-1843 litrov,cena testovaného vozidla:  33 740 EUR

 

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media