Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Štvrtok, 17.10.2019
meniny má Hedviga

TEST: BMW i8 Frozen Black

25.12.2017 | Testy

Je takmer neuveriteľné, že BMW i8 sme videli po prvýkrát už v roku 2009 ako štúdiu. Niečo málo sa síce zmenilo, no auto, ktoré vidíte aj na našich fotkách sa od konceptu až tak nevzdialilo a aj po tých rokoch vyzerá fantasticky.             

 
 BMW i8, Autor: Andrej Ježo
Potvrdzujú to aj obdivné pohľady okolia. Najmä v testovanej matnej čiernej (Frozen Black), ktorá autu mimoriadne padne. Priznáme sa bez mučenia, auto sme síce importérovi vrátili, no lúčenie bolo ťažké.

 
 BMW i8, Autor: Andrej Ježo
Prevetrali sme ho na dlhej trase, odviezli sme vzadu deti v detskej sedačke, chodili s ním do práce, na nákupy a okrem starosti o svoje telo pri vystupovaní z jeho atraktívneho tela z recyklovaných plastov a kompozitných materiálov sme boli prekvapení jeho použiteľnosťou. Svetlá výška je dostatočná aby sa človek nemusel báť nájazdov, zjazdov, či retardérov.        

 
 BMW i8, Autor: Andrej Ježo
Pri dlhej jazde sme s 1,5 litrovým benzínovým agregátom (170 kW, 231 koní) dosiahli príjemnej spotreby pod 8 litrov a na jedno natankovanie viac ako 600 kilometrov, pričom sme jazdili v rámci limitov.             

 
 BMW i8, Autor: Andrej Ježo
Prednú nápravu poháňa elektromotor s výkonom 96 kW (131 koní), vďaka ktorého batérii máte k dispozícii reálny dojazd tak 30 kilometrov na elektriku. Zároveň však nielen pohon všetkých kolies, ale keď oba agregáty spojíte v športovom režime, aj bombastickú porciu výkonu s adekvátnym zvukovým prejavom.            

 
 BMW i8, Autor: Andrej Ježo
V tomto režime však treba počítať aj s tým, že 40-litrovú nádrž vyprázdnite veľmi rýchlo. S narastajúcou rýchlosťou sa naplno prejaví aj tajná zbraň i8. Jeho aerodynamické telo lepí auto k ceste a dáva vodičovi fantastickú istotu aj v rýchlostiach v okolí maximálnej rýchlosti. Ľahko sa o tom píše, no vzhľadom na to, že máme s čím porovnávať a tak stabilitu i8 oceňujeme.             

 
 BMW i8, Autor: Andrej Ježo
Vek auta síce cítiť na absencií niektorých moderných systémov, no to v podstate dnes už platí iba pre testované auto. V dnešnej ponuke BMW už nájdete iba novší model, ktorý predstavili nedávne spolu s novou verziou Roadster, ktorá prišla o strechu aj zadné sedadlá.

 
 BMW i8, Autor: Andrej Ježo
Tie by nám chýbali, i8 je totiž jedno fantastické auto, ktoré je aj vďaka svojej cene (najmä pri pohľade na ponuku a schopnosti konkurencie) celkom dostupné. Navyše, použiteľné na každý deň.             

 
 BMW i8, Autor: Andrej Ježo
Autor: Andrej Ježo

Technické údaje:

Typ motora, prevodovka: 3-valec, 6-stupňový automat, Objem motora: 1 499 cm3, Max. výkon pri otáčkach: 266 kW (362 koní) pri 5800 otáčkach za minútu, Max. krútiaci moment pri otáčkach: 320 pri 3700 otáčkach za minútu, Pohotovostná hmotnosť: 1560 kg, Max. rýchlosť: 250 km/h, Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 4,4 sekundy, Priemerná spotreba: 10,5 l/100km, Cena testovaného auta: 156 308 EUR

 

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media