Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Pondelok, 24.6.2019
meniny má Ján

TEST: Citroën Berlingo Multispace – Dve autá v jednom

29.10.2017 | Testy

Citroën Berlingo môže byť mimoriadne zaujímavou voľbou pre rodinu, aj keď tak na prvý pohľad nevyzerá

S benzínovým Berlingom Multispace sme absolvovali približne dve tisícky kilometrov po cestách najrôznejšej kvality. Na test sme získali benzínovú verziu VTi 120, pričom číslo v jej názve označuje výkon v koňoch. Pri preberaní autá sme sa trochu báli reálnej spotreby, napokon nás v tomto smere auto príjemne prekvapilo.

Dve v jednom

Aj keď Berlingo na prvý pohľad vyzerá úžitkovo, v skutočnosti je zariadené mimoriadne prakticky - najmä pre rodiny, ktoré rady a často cestujú. A v čom tá praktickosť spočíva? Napríklad v tom, že v druhom rade máte tri samostatné sedadlá s nastaviteľným sklonom operadiel - to značí, že si interiér môžete dokonale prispôsobiť. Batožinový priestor (s objemom po kryt 675 litrov a 1 350 po strechu) pritom od kabíny môžete pre väčšiu bezpečnosť oddeliť sieťou.

 
 Jednou z praktických vymožeností auta sú posuvné zadné dvere. (Foto:Martin Domček)


Ďalšou vymoženosťou, ktorú oceňujeme, je samostatne výklopné okno na zadných dverách. Na prvý pohľad drobnosť, pokiaľ však zastavíte na odpočívadlách, nemusíte otvárať celý kufor, čo je nielen komfortnejšie, ale aj bezpečnejšie. Bočné dvere sú posuvné, čo zjednodušuje vystupovanie v stiesnenejších priestoroch.

V interiéri sú na zadnej strane predných sedadiel pripevnené výklopné stolíky, ktoré môžu využiť cestujúci vzadu. Ak chcú väčšie súkromie, možno na zadných oknách mechanicky stiahnuť roletky.

Vo výbave auta nechýbala ani dvojzónová klimatizácia, tempomat, palubný počítač, svetelný a dažďový senzor, parkovacie senzory, bluetooth, strešné lyžiny a prídavné vnútorné spätné zrkadielko, ktorým môžete kontrolovať deti, sediace vzadu.

Benzín s manuálom

A aká je atmosférická benzínová 1,6-ka, ktorú sme mali pod kapotou? Tá má výkon už spomenutých 120 koní, čo je 88 kW a spojená bola s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Maximálny krútiaci moment tohto motoru 160 Nm je dostupný až nad hranicou 4 200 otáčok, čo značí, že v „pracovných otáčkach" niekde medzi 2000 až 2500 otáčkami je pomerne lenivý, takže pri predbiehaní treba výraznejšie podradiť, respektíve stúpnuť na plyn. Autu by podľa nás celkom prospela šesťstupňová prevodovka.

 
 V interiéri zaujme ostro lomená stredová konzola, v jej spodnej časti je radiaca páka.  (Foto: Mattej Jankovič)


Na druhú stranu - po prejazdení vyše dvetisíc kilometrov, z ktorých približne polovicu tvorili diaľnice (po nich sme zväčša jazdili „tempovatých" 120 km/h) a zvyšok hlavne okresky sme pri štvorčlennom obsadení dosiahli priemernú spotrebu len tesne nad sedemlitrovou hranicou, v meste sme však jazdili málo. Radiaca páka má dlhé dráhy, no radí pomerne presne.

Cestovný komfort je slušný - najmä ak máte auto naložené, čím zabránite odskakovaniu zadnej časti na nerovnostiach. Pokiaľ motor príliš nevytáčate, je tichý, takže ani k akustickému komfortu nemáme vážnejšiu výhradu. Cestujúci vzadu majú k dispozícii v každom smere naozaj veľkorysý priestor.

 
 Silnou stránou auta je aj variabilný interiér s tromi samostatnými sedadlami vzadu. (Foto: Matej Jankovič)


Podvozok je naladený neutrálne, no v zákrutách samozrejme cítiť vyššie ťažisko, dané nielen tvarom karosérie, ale aj vyššou svetlou výškou. Na druhú stranu - s Berlingom pretekať určite nikto nebude - a to ani v tom „našom" v top výbave, označenej XTR.

Verdikt

Berlingo Multispace je typické auto triedy „dva v jednom". Navonok úžitkové, vo vnútri však prekvapivo priestranné, praktické a variabilné. Na dlhé cesty by sme volili skôr dieslový agregát so 6-stupňovým manuálom, pokiaľ s ním však jazdíte bežne aj na kratšie vzdialenosti, nie je ani testovaný motor zlá voľba. Pokiaľ príliš netlačíte na plyn, nemusíte sa báť ani vysokej spotreby, extra dynamiku však nečkajte.

 

 

 

Motor

Palivo

benzín

Valce

4

Zdvihovýobjem (cm3)

1598

Prevodovka

Manuálna 5-stupňová

Poháňanánáprava

Zadná

Výkon

Najvyššívýkon (kW/k )

88 / 120 pri 6000

Krútiacimoment (Nm)

160 pri 4 250ot./min.

Maximálnarýchlosť (km/h)

177

Akceleráciaz 0 na 100 km/h

11,4

Spotreba

Udávanávýrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

8,3 / 5,4 / 6,5

Rozmery

Dĺžka/šírka/výška// rázvor (mm)

4 380 / 1 857 / 1 801 // 2728

Batožinovýpriestor (l):

675

Objempalivovej nádrže (l):

60

Prevádzkováhmotnosť (kg)

1 550

Ceny

Cenazákladného modelu s rovnakou motorizáciou v deň zverejnenia testu

12 490,- €

Základnácena testovanej verzie 

14 290,- €



 

Autor: Martin Domček

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media