Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Pondelok, 24.6.2019
meniny má Ján

TEST: Elektrické superauto. BMW i3 94A

10.10.2017 | Testy

Čo to je

Veľavravné číselné označenie hovorí o prítomnosti batérie s väčšou kapacitou 33 kWh. BMW i3 s ňou sľubuje až 300 kilometrový dojazd podľa moderného testovacieho cyklu, avšak hneď s malými hviezdičkami upresňuje o reálnom živote a dojazde približne 200 kilometrov.

 
 BMW i3,autor: autor
Ako to jazdí?

Medzi nami, tých 200 kilometrov i3 zvládne bez problémov. Ak sa viete uskromniť a jazdiť prevažne v režime EcoPro a hrať sa s plynom a rekuperáciou - aj viac. V každom prípade, do druhého dňa sa vám auto dobije doplna aj z domácej, obyčajnej zástrčky, čo je silný argument.

BMW i3 mimochodom jazdí nadštandardne. Žehlí nerovnosti ako profík, malý volant sa dobre ovláda a s autom sa zžijete veľmi rýchlo, v meste je jeho veľkosť ideálna. Nestratí sa ani na diaľnici - kde bude vytŕčať z davu vzhľadom.

 
 BMW i3,autor: autor
Čo je na tom zaujímavé

Nie je to iba o dverách, ktoré sa otvárajú proti sebe a luxusnom vnútornom priestore pre štyri dospelé osoby. Je to aj o použití karbónu takmer všade, kde to malo zmysel s ohľadom na váhu a pevnosť.

Bombastická je ale najmä jedna vec - 125 kW (170 koní) elektrického pohonu a 250 Nm. Poviete si, nič extra a máte v zásade pravdu, dnes sú tieto čísla bežné. Ale sadnite si do BMW i3 a objavíte niečo, čo ste nečakali. Z nuly, alebo 60-tky, i3 zrýchľuje s takou naliehavosťou, až vám bude vnútornosti drviť.

 
 BMW i3,autor: autor
Pristihli sme sa dokonca pri tom, že aj mimo mesta naschvál brzdíme a zrýchľujeme, ten pocit je naozaj opojný. Navyše, ohromí všetkých, koho zveziete. Takú razanciu naozaj nečakajú. Už teraz sme zvedaví, aký bude model i3s, ktorý predstavili nedávno vo Frankfurte a mal by byť ešte silnejší!

 
 BMW i3,autor: autor
Čo sa nepodarilo

Faktom je, že BMW i3 je s nami už od roku 2013 bez výraznejších zmien, nepočítajúc batériu. Na interiéri je to cítiť - hlavne na displejoch a tiež vo výbave bezpečnostných pomocníkov. Na druhú stranu, exteriér, použité materiály a ich kvalita hovorí o tom, že BMW si dalo aj na svojom malomi-aute veľmi záležať.

 
 BMW i3,autor: autor
Záver

Okrem zrýchlenia prekvapí aj cena, ktorá sa vyšplhala zo základnej sumy 37600 na viac ako 56 000 EUR (bez štátneho bonusu) iba vďaka príplatkovej výbave. Nuž, BMW samozrejme nemôže stáť toľko, čo ne-prémioví konkurenti..

 
  BMW i3,autor: autor
Na druhú stranu, ani keby ste sa s výbavou chceli uskromniť na to najpotrebnejšie, stále neskončíte pod hranicou 40 tisíc EUR. A to prosím pekne, bez malého benzínového agregátu, ktorý vám vie dobíjať batérie a predlžovať dojazd. Ten stojí toľko, čo nové malé auto niektorých značiek.

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media