Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Štvrtok, 17.10.2019
meniny má Hedviga

TEST: Renault Laguna Coupe 3.5 V6

4.12.2008 | Testy

Laguna Coupe je najmladším členom francúzskej rodiny Laguna. Ide o naozaj vydarený dizajnový kúsok, za ktorým sa nejeden z nás otočí!

Interiér ako v Lagune
Kokpit vozidla je takmer rovnaký ako v prípade štandardnej Laguny. Okrem menších ergonomických nedostatkov sa mu v podstate nedá čo vyčítať. Poteší aj rozumne veľký batožinový priestor, ktorý sa určite nezľakne ani veľkého nákupu.

Moderné tvary a kvalitné materiály obklopujú celú posádku. V testovanej verzii s najlepšou výbavou to platí priam dvojnásobne. Až na pár drobností, ktoré boli problematické už v štandardnej Lagune. Reč je o tempomate na stredovom paneli a vyhrievaní sedadiel na vonkajšej strane sedadla, ktoré nie je dobre prístupné a súčasne ani dobre viditeľné, či máte vyhrievanie sedadiel zapnuté alebo nie.

Pochvalu zaslúži dostatok priestoru na predných sedadlách, a to vo všetkých smeroch. Jediné na čo je treba si trochu zvyknúť je vyššie posadenie voči prístrojovej doske. Aj pri najvyššie nastavenej pozícii volantu máte niekedy pocit, že ho máte tak povediac medzi nohami.

Na zadných sedadlách už je miesta o niečo menej. Pre osoby vyššie ako 180 cm môže byť cesta vzadu doslova utrpením. Nastupovanie a vystupovanie je však vďaka veľkým bezrámovým dverám naozaj pohodlné.

V6 jej pristane
Testovaný exemplár mal pod kapotou benzínový motor 3,5 V6 a výkonom 245 koní, spojený so 6-stupňou automatickou prevodovkou. Zatiaľ čo motor na nás nechal naozaj dobrý dojem, automat v nás vyvolal naozaj rozporuplné pocity. Rýchlosť preraďovania nebola práve najlepšia.

Motor má príjemný zvukový prejav. Štartovanie je rovnako ako otváranie bezkľúčové. Postačí karta a stačenie tlačidla štart. Nevýhodou je o niečo vyššia spotreba, kedy treba počítať s cca 11-12 litrami v závislosti od typu jazdy.

Ako na koľajniciach
LagunaCoupe využíva podvozok 4Control s natáčavou zadnou nápravou. Táto kombinácia funguje výborne najmä na suchom povrchu, kedy máte pocit, že idete tak povediac po koľajniciach. Tiež parkovanie a manévrovanie v meste je vďaka zadnej náprave jednoduchšie. Menšie pochybnosti však vyvoláva správanie tohto podvozku na mokrom povrchu.

Trochu skeptický som k životnosti celého systému na našich nie práve kvalitných cestách. Ako sa s tým Renault dokáže popasovať však dokážeme posúdiť až o niekoľko mesiacov, či rokov. Tento typ podvozku je na trhu viac menej novinkou

Verdikt
Renault Laguna je naozaj pekné auto a to tak zvonku ako aj vo vnútri. A navyše - v zákrutách dokáže naozaj divy. Výhradu máme len k prevodovke a niektorým ovládačom. Inak boli pre mňa dni za volantom tohto autíčka naozaj potešením.

Autor: Martin Javůrek, foto: František Nikl

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media