Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Pondelok, 17.6.2019
meniny má Adolf

Volvo 440 má tridsať!

2.7.2018 | Revue

Práce na vozidlách novej generácie pre značku Volvo skutočne začali už v roku 1978. Na programe dňa bolo voľné pole pôsobnosti a len tie najodvážnejšie ciele. Volvo si ako svoju budúcnosť stanovilo vozidlá s predným náhonom a v roku 1980 sa objavil prvý prototyp označený G4.

 
  Volvo 440 Turbo, autor: Volvo
Vzhľadom sa podobal na neskorší model 440, no samotný prototyp sa vyvinul do dvoch rôznych áut. Volvo 850, ktoré prišlo v roku 1991 a modely série 400, ktoré prišli na trh skôr. Ako prvé sa predstavilo Volvo 480 v roku 1986, športové kupé s predným pohonom, ktoré vydláždilo cestu modelu 440, 5-dverovému hatchbacku s kompaktnými rozmermi, bohatým vnútorným priestorom a navyše aj dobrými jazdnými vlastnosťami.

 
  Volvo 440, autor: Volvo
Bolo mimoriadne praktické, zadná lavica bola predelená, čo umožňovalo oddelené sklápanie a všetky ovládače na stredovej konzole boli otočené na vodiča, uľahčujúc ich ovládanie. Na pohon slúžili výhradne štvorvalcové agregáty s objemom 1,6 a 2,0 litra, dopĺňal ich motor s objemom 1,7 litra, ktorý bol vybavený turbodúchadlom.

 
  Volvo 440, autor: Volvo
Volvo samozrejme myslelo aj na bezpečnosť, brzdy s ABS boli dostupné za príplatok už v roku 1989. Predpínače bezpečnostných pásov prišli spolu s airbagmi v roku 1991 a pokročilý systém ochraňujúci posádku v prípade bočného nárazu (SIPS) uviedli v roku 1994. Model 440 sa vyrábal v holandskom meste Born, kde predtým vyrábali aj modely 340, 360 a samozrejme model 480.

 
 Volvo 440, autor: Volvo
Model 460 už ako sedan prišiel v roku 1989 a bol o desať centimetrov dlhší a obe autá sa vyrábali až do roku 1996, pričom v tom čase modely novej generácie - Volvo S40 a V40 vyrábali súbežne s predchodcami už viac ako rok.

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media