Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Štvrtok, 19.9.2019
meniny má Konštantín

Porsche 901 z roku 1964

19.12.2017 | Revue

Renovácia je fascinujúcia veľmi drahý proces, no takto z obrázkov sa naňho pozerá oveľa lepšie. Najmä, ak si človek predstaví, že hodina práce renovátorov priamo z Porsche nestojí menej ako 120 EUR. Navyše, iba na podobne hrdzavom tele vám karosár s úsmevom oznámi, že napriek použitiu mnohých nových dielov bolo na ňom tak 300 až 400 hodín práce. A to hovoríme iba o hrdzavej karosérii.     

 
 Autor: Porsche

Porsche 901, ktoré vidíte na obrázkoch ale má pre automobilku veľký význam a tak sa na náklady hľadieť nemohlo. Ak vám číslo 901 nič nehovorí, je to preto, že svet tieto autá dnes pozná ako 911tky. Označenie 901 používalo Porsche iba do momentu vzniku sporu s automobilkou Peugeot, ktorá mala na tie nuly v prostriedku ochrannú značku.    

 
 Autor: Porsche


Svoju autosalónovú premiéru si Porsche zažilo ešte ako model 901 na jeseň roka 1963 na autosalóne IAA Frankfurt. Produkčná verzia auta, ktorá prišla o rok neskôr ešte tiež niesla označenie 901, no o pár týždňov prišiel spomínaný spor a všetky autá vyrobené od tohto okamihu niesli označenie 911. Autá, ktoré boli vyrobené predtým, si však svoje meno nechali a Porsche donedávna nemalo ani jedno takéto auto vo svojich rukách.    

 
 Autor: Porsche


Až do jedného telefonátu z piateho augusta 2014. V ňom sa spomínal dokument televízie RTL2, ktorý natáčala dokument o dvoch starých Porsche, ktoré sa našli opustené a zanedbané pri záchrane jednej kolekcie vozidiel. Potom, ako v telefonáte zaznelo sériové číslo 300 057 nastalo vraj také ticho, v ktorom by sme počuli aj zvuk padajúceho špendlíka. Išlo totiž o jedno z prvých vyrobených Porsche 901 na jeseň v roku 1964.    

 
 Autor: Porsche


Po dôkladných znaleckých posudkoch nakoniec Porsche zaplatilo za červenú 901 sumu 107 000 EUR a druhé Porsche 911 L odkúpili za 14 500 EUR. Náročná renovácia trvala viac ako tri roky a až počas tohto leta sa motor (iba na ňom samotnom strávili 120 hodín práce) opäť vrátil na svoje miesto a auto v stave nového zaparkovali do Múzea Porsche v Stuttgarte.

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media