Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Piatok, 20.9.2019
meniny má Ľuboslav, Ľuboslava

Veľký úspech francúzskeho konceptu na domácej pôde

19.9.2017 | Revue

Ak vás zaujíma, čo sa deje s konceptmi po ich veľkých chvíľach slávy na rôznych autosalónoch, Citroën CXPERIENCE CONCEPT je dobrým príkladom. Väčšina z nich je uložená buď okamžite v depozitároch značky, kde v lepšom prípade dostane čestné miesto v rámci stálej expozície, alebo putuje do tmavých skladov pod igelitovú prikrývku (alebo aj bez).

Môžu však dopadnúť aj lepšie. Niektoré značky sa s konceptmi chvália aj na ďalších podujatiach, alebo putujú do niektorého z vlajkových výrobných závodov, kde sa usmievajú na rôzne návštevy. Francúzske značky majú aj svoje butikové obchody na dôležitom parížskom bulvári - Champs-Élysées, kde tiež niektoré koncepty, alebo úspešné autá nájdu svoj domov.

 
 Autor: Citroën
S minuloročným konceptom CXPERIENCE CONCEPT si to ale automobilka namierila na prestížne francúzske podujatie Chantilly Arts & Elegance Richard Mille, kde počas Concours d'Elégance, teda súťaže krásy, získala počas tohto víkendu prestížne ocenenie „Best of Show."

Isté je, že pred podujatím bol tento koncept ešte mierne upravený čínskym dizajnérom Yang Li, predpokladáme, že išlo o kozmetické zmeny v interiéri vozidla. Na druhú stranu, po návšteve tohtoročného autosalónu vo Frankfurte môžeme zodpovedne prehlásiť, že svoje miesto by si auto zaslúžilo aj tam a vôbec by sa nestratilo.

 
 Autor: Citroën
Škoda len, že časy, kedy si zákazník mohol kúpiť takýto koncept sú už dnes dávno preč. Ak nerátame výnimky ako napríklad koncept Buggati Chiron, ktorý spolu s hotovým autom skončili v rukách mimoriadne bohatého súkromného zberateľa a milovníka áut z Blízkeho východu.

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media