Obidve vozidlá odkazujú na úspešnú éru otvorených športiakov ako napríklad model 166 MM z roku 1948 alebo neskoršie modely 750 Monza a 860 Monza. Model SP1 bol navrhnutý ako prísny monopost a zároveň cestné auto, ktoré ponúkne neskutočné jazdné vlastnosti a zážitky za volantom. Model SP2 je mierený pre tých, ktorí si podobné zážitky chcú užívať aspoň vo dvojici, ponúkajúc plnohodnotné sedadlo pre spolujazdca.
|
Ferrari Monza SP2 a SP1, autor: Ferrari |
Aj vďaka unikátnej konštrukcií a ľahkých materiálov ide o najľahšie vozidlá svojho typu, ktoré pod kapotou ukrývajú najvýkonnejší motor, ktorý kedy Ferrari vyvinulo. Ide o dvanásťvalec s objemom 6,5 litra a výkonom 603 kW (810 koní) a 719 Nm, vďaka ktorému tieto 1500 a 1520 kilogramov vážiace barchetty zrýchľujú na stokilometrovú rýchlosť za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť leží za hranicou 300 km/h.
|
Ferrari Monza SP2, autor: Ferrari |
Ferrari jasne deklaruje svoj záujem osloviť najmä štedrých zberateľov a klientov, inými slovami, ak chcete Monzu SP1 alebo SP2, musíte mať vo svojej garáži veľa hodnotných červených vozidiel so znakom vzpínajúceho sa koníka. Ceny Monzy SP1 a SP2 Ferrari oficiálne potvrdí až počas parížskeho autosalónu, no neprekvapilo by nás, keby sa približovali k nedávno predstavenému Bugatti Divo, ktoré stojí päť miliónov eur. Bez daní.
|
Ferrari Monza SP2, autor: Ferrari |
19. September si však potenciálni zákazníci zapamätajú aj pre inú udalosť. Počas tohto významného dňa Ferrari oficiálne potvrdilo chystaný vstup do nového segmentu, ktorý doteraz Ferrari ešte poriadne neprebádalo. Oficiálny pracovný názov novinky je „Purosangue" a podľa nás pôjde o SUV, pričom rovnako ako Rolls-Royce - ako keby táto skratka zatiaľ patrila k zakázaným výrazom.
|
Ferrari Monza SP1, autor: Ferrari |
Autor: Andrej Ježo