Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Pondelok, 17.6.2019
meniny má Adolf

Audi e-tron

19.9.2018 | Modely

Audi e-tron by mal byť prvou lastovičkou Audi pre elektrickú budúcnosť, ktorá nás podľa mnohých automobiliek čaká už čoskoro. Všetci sa predháňajú v množstve naplánovaných elektrifikovaných modelov, ktoré môžeme čakať do roku 2020, 2022 či 2025 (Audi do roku 2025 bude mať takýchto modelov aspoň 12) a tak, ako bola kedysi autonómia témou, dnes sa už opäť až tak veľmi nespomína. Možno im už došlo aj to, že keď autá budú vedieť jazdiť samé - vytratí sa túžba ich vlastniť a na systém krátkodobého prenájmu už obrovské portfólio produktov nemusí byť nevyhnutne víťazstvom.

 
  Audi e-tron, autor: Audi
Dnes je ale veľký deň pre e-tron, nové elektrické SUV, ktoré chce ponúknuť svojej posádke komfort vyššej strednej triedy a zároveň zážitky spojené s novými technológiami. Rozmerovo je na tom presne medzi modelmi Q5 a Q7. Na dĺžku meria 4901 mm (Q5 4663 a Q7 5052 mm) a jeho rázvor je 2928 mm (Q7 má rázvor 2994, Q5 zase 2819 mm) a teda na priestor by ste sa vo vnútri sťažovať nemali. Po výkonovej stránke sú čísla zaujímavé. V špičke produkuje 300 kW (408 koní) a 664 Nm, vďaka čomu je na stokilometrovej rýchlosti za 5,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 200 km/h
 
  Audi e-tron, autor: Audi
Dojazd s 95 kWh batériou by podľa normy WLTP mal predstavovať minimálne 400 kilometrov a pritom batožinový priestor má stále poriadny objem 660 litrov, čo by malo postačovať aj rodinám, ktoré potrebujú naozaj veľa batožiny. S elektrinou ale e-tron pracuje ešte rozumnejšie. Jednak je uskladnená v plochom balíku pod podlahou čo najbližšie k zemi a taktiež - e-tron rekuperuje, kde môže. Do hodnoty 0,3g brzdí iba elektromotorom, čo predstavuje 90-percent brzdných situácii, kedy auto neustále získava naspäť ďalšiu energiu
 
  Audi e-tron, autor: Audi
Jednou zo silných zbraní e-tronu je aerodynamika. Vďaka virtuálnym spätným zrkadlám je hodnota odporu iba 0,27, čo je skutočne dobrá hodnota najmä pre tento segment. Samotný interiér vozidla je okrem špeciálnych poťahov miestom, pri ktorom veľmi dobre viete, v akom aute sedíte a od novinky - modelu Q8 je takmer na nerozoznanie. Množstvo displejov a ich veľkosť sú úctyhodné, ale budete si musieť zamilovať ostré hrany. Prvé autá začnú zákazníkom dodávať koncom tohto roka a ceny v Nemecku začínajú na hodnote 79 900 eur.
 
 Audi e-tron, autor: Audi
Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media