Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Streda, 18.9.2019
meniny má Eugénia

BMW M2 Competition

19.4.2018 | Modely

Srdcom nového modelu je samozrejme jeho motor. Vychádza z pohonnej jednotky modelov BMW M3 a BMW M4 a ide stále o dvakrát prepĺňaný radový šesťvalcový motor tentokrát s výkonom 301 kW (410 k). Maximálny krútiaci moment posilnil na hodnotu 550 Nm a je dostupný medzi 2 350 a 5 200 ot./min. Akceleráciu na 100 km/h zvláda za 4,2 sekundy s prevodovkou M DCT (4,4 sekundy s 6-rýchlostnym manuálom). Maximálna rýchlosť je štandardne elektronicky obmedzená na 250 km/h, s balíkom M Driver's Package až 280 km/h.

 
 BMW M2 Competition, autor: BMW
V motorovom priestore nájdeme novú, karbónovú vzperu z modelov BMW M3/M4 a BMW M2 Competition obsahuje aj verzie mazania a chladenia pripravené pre pretekárske použitie, ktoré prešli dôkladnými testami a tak sa nemusíte báť ani častejších výletov na trať. Vizuálne si nemôžeme nevšimnúť rozšírené obličky BMW (lesklé čierne) a upravený predný nárazník so zlepšeným prúdením vzduchu. Tvar nových držiakov vonkajších spätných zrkadiel s dvojitými ramenami zlepšuje aerodynamiku a zároveň patrí medzi charakteristické znaky novinky.

 
 BMW M2 Competition, autor: BMW
Nové sedadlá M Sport podľa automobilky čerpajú inšpiráciu z motoršportu a mali by poskytnúť telu jazdca optimálnu oporu, pričom v interiéri ešte nájdeme niekoľko drobností ako perforované čalúnenie, obklad z karbónových vlákien a červené štartovacie tlačidlo. Samozrejmosťou je niekoľko nápisov označujúcich špeciálnu edíciu.

 
BMW M2 Competition, autor: BMW
Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, BMW zmenilo vlastnosti elektromechanického posilňovača riadenia a nastavenia aktívneho M diferenciálu Active M Differential a Dynamickej kontroly stability (DSC), pričom BMW M2 je prvý model vybavený prepínačom na stredovej konzole, ktorý vozidlám vybaveným prevodovkou M DCT umožní okamžité nastavovanie charakteristík a vlastností motora, riadenia a funkcií Drivelogic. Vodič si môže jednotlivé nastavenia ľubovoľne kombinovať a pre jednoduchší prístup si ich môže uložiť pod tlačidlá M1 a M2 na volante. Do štandardnej výbavy sa teraz dostali aj prvky ako červené tlačidlo start/stop, adaptívne LED svetlomety a predný parkovací senzor.

 
 BMW M2 Competition, autor: BMW
Na záver už spomenieme iba väčšie brzdy (400 mm vpredu, 380 mm vzadu) so sivým brzdovým strmeňom (vpredu 6-piestikový pevný strmeň, 4-piestikový pevný strmeň vzadu), ku ktorým sa hodia voliteľné 19-palcové kované kolesá z ľahkých zliatin, pričom poslednou novinkou pre model BMW M2 Competition je úplne nová exkluzívna strieborná metalíza Hockenheim Silver. Škoda len, že automobilka nehovorí nič o váhe, nie je žiadnym tajomstvom, že aj mimoriadne obľúbenej M2 by redukčná diéta vôbec neublížila.

 
 BMW M2 Competition, autor: BMW
Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media