Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Utorok, 12.11.2019
meniny má Svätopluk

Nový Ford Focus

10.4.2018 | Modely

Prvé správy o Forde Focus naznačujú, že pre značku ide o najdôležitejší model všetkých čias. Súdiac podľa množstva nových technológii, dizajnu či predstavenia viacerých verzii naraz, Focus by sa mal stať modelom, ktorý začne zarábať vážne peniaze.

 
 Kompletná rodinka Ford Focus, Autor: Ford
Focus totiž neostane iba pri suchom hatchbacku, verzia Focus Active by mala prilákať tých, ktorí tajne túžia po SUV, no až tak ich v zásade nepotrebujú. Decentné plasty, vyšší posed a mierne off-roadový vzhľad by mohol stačiť. Focus Vignale zase zaostrí na tých, ktorých srdce piští po prémiovejších značkách aj keď im stačí kompaktná veľkosť.

 
  Ford Focus kombi, Autor: Ford
Focus vo verzií ST-Line nie je zásadnou novinkou, dostane ale odlišné sedadlá. Klasikou je praktický kombík, pričom všetky spomínané verzie vychádzajú z novej platformy C2, ktorá je podľa Fordu bezpečnejšia pri nárazoch, ponúka dynamickejšie jazdné vlastnosti a zároveň väčší priestor pre posádku (rázvor je dlhší o 53 mm). Ford do nemeckej fabriky v Saarlouis investoval viac ako 600 miliónov EUR a Focus by mal byť zrkadlom práve tejto investície.

 
  Ford Focus Vignale, Autor: Ford
Sledujúc novinku na prvých fotografiách ako aj videách síce nepadáme na zadok, čakali sme väčšiu revolúciu. V interiéri sa čiastočne udiala, skúste si však zakryť znak na volante, či sa aj vám nebude zdať povedomý. Majitelia doterajších Focusov však rozhodne ocenia posun a zlepšenie ergonómie.

 
 6-stupňový manuál alebo 8-stupňový automat - záleží od preferencie a agregátu, Autor: Ford
Teraz ale ku konkrétnym novinkám, na ktoré sa budúci majitelia môžu tešiť. Veľkou novinkou pre Focus je Head-Up displej a zapracovanie systému SYNC3 s 8-palcovou obrazovkou. Oceňujeme, že ovládanie klimatizácie ostalo v tradičnej podobe. V interiéri to až tak veľkú revolúciu nespôsobí, no prítomnosť aktívneho parkovacieho asistenta druhej generácie umožní zaparkovať stlačením jedného tlačidla do priestorov, ktoré sú väčšie ako samotné auto o minimálne 110 centimetrov (dostupné s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou).

 
  Interiér nového Ford Focus, Autor: Ford
Focus po novom ponúkne aj adaptívny podvozok s viacerými jazdnými režimami a vynovený systém adaptívneho tempomatu so systémom Stop&Go. Ďalšou novinkou je spoznávanie dopravných značiek s rozpoznávaním rýchlosti a dokonca aj jednosmerných ciest. Vozidlo sa bude vedieť udržať v strede jazdných pruhov a pomôže aj pri núdzových manévroch natáčaním kolies (napríklad pri obchádzaní stojacich vozidiel). Aby toho nebolo málo, systém čítania dopravných značiek by mal pomáhať aj inteligentným svetlám.

 
  Ford Focus Active, Autor: Ford
Ostatné systémy ako ochrana chodcov či sledovanie slepých uhlov a premávky za cúvajúcim vozidlom už poznáme, pri prípadnej nehode pomôže aj systém Post-Collission Braking, ktorý znižuje možné poškodenia a poranenia okamžite po detekcií kritickej situácie.

 
 Ford Focus ST-Line, Autor: Ford
Nezabudli sme ani na pohonné jednotky. Na výber budú minimálne dva benzínové agregáty s objemom 1,0 (85, 100 a 125 koní) a 1,5 litra (150 a 182 koní) a dve naftové pohonné jednotky s objemom 1,5 (95 a 120 koní) a 2,0 litra (150 koní).

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media