Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Piatok, 20.9.2019
meniny má Ľuboslav, Ľuboslava

Prvá jazda: Seat Arona

6.12.2017 | Modely

Nuž, vrece s kompaktnými cross-overmi sa neroztrhlo len tak pre nič za nič. Za posledných 6 rokov tento segment zaznamenal nárast o neuveriteľných 700 percent a tak kto ostáva mimo, ten si odopiera nielen zisky, ale najmä autá v obehu.    

 
Autor: Andrej Ježo
Druhá strana mince je ešte lákavejšia. Tieto malé SUV sú totiž neuveriteľne výrazné a vzbudzujú aj výrazné emócie. Navyše, ľudia si ich idealizujú a hovoria o nich ako o veľkých a priestranných autách. Režiséri s obrazom pracovať jednoducho vedia. Po prvej skúsenosti so Seat Arona sa ale opäť utvrdzujeme v tom, že aj Seat-áci to stále vedia s autami.

 
Autor: Andrej Ježo
Arona je skutočne kompaktné auto, na dĺžku meria 4138 milimetrov, široké je iba 1780 milimetrov, zato vysoké 1543 milimetrov. Oproti Ibize má vyššiu svetlú výšku iba o 15 až 19 milimetrov v závislosti od výberu kolies. My sme jazdili na 17-palcových diskoch, ktoré sú štandardom vo verzií FR, inak dostanete pohodlnejšie 16-tky.   

 
Autor: Andrej Ježo
Arona má dobre premyslený vzhľad. Hrany jej seknú a dokáže sa dostatočne odlíšiť od klasických hatchbackov značky a dokonca aj od väčšej Atecy. Seat dokonca pristúpil na stále aktuálny trend personalizácie a ponúka 68 farebných variácii. Okrem hlavnej farby si totiž môžete vybrať strechu s jednou z troch ponúkaných farieb.    

 
Autor: Andrej Ježo
Vo vnútri sa cítime dobre a ako doma, keďže sme jazdili už aj v novej Ibize. Tu badáme prvúväčšiu príbuznosť, pribudlo však miesta. Nad hlavou ho je dosť aj pre vysoké postavy, v ramenách si tiež sťažovať nebudú. Ani vzadu, pokiaľ ich tam nebudete tlačiť troch. Kufor má 400 litrov a to je o 45 litrov viac ako má Ibiza.    

 
Autor: Andrej Ježo
Hľadáte teda argumenty, prečo cross-over? Jednoznačne vnútorný priestor, expresívnejší dizajn. Moderné technológie sú štandardom a koncern to dobre vie, všetky moderné bezpečnostné systémy tu sú, s veľkým displejom sa môžete hrať kým nedôjde baterka.    

 
Autor: Andrej Ježo
Dobrou správou sú jazdné vlastnosti. Auto si dokáže udržať telo pod kontrolou a pre život by sme si vybrali litrový agregát s výkonom 85 kW a DSG prevodovkou, do ktorej sme na predstavení v okolí Barcelony usadali najradšej zo všetkých prítomných verzií. Je tichá a silná.   

 
Autor: Andrej Ježo
V takomto malom aute by sme aj pre istú kultivovanosť ignorovali naftu, spotreba je výborná a pre tých, ktorí chcú šetriť palivo, príde v budúcom roku verzia s pohonom na CNG. Pre tých, ktorí nepotrebujú šetriť rozpočet dorazí zase verzia s digitálnym kokpitom.

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media