Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Piatok, 20.9.2019
meniny má Ľuboslav, Ľuboslava

Nové BMW M3 CS. Ľahšie a rýchlejšie

9.11.2017 | Modely

Nové BMW M3 CS má podvozok do veľkej miery zhodný s BMW M3 s balíkom Competition, sú tu však isté rozdiely a BMW hovorí o ešte výraznejšom športovom charaktere novinky.  

 
 Autor: BMW
V porovnaní s M3 s balíkom Competition narástol výkon o 10 na 460 koní (338 kW), s maximom pri 6250 otáčkach. Krútiaci moment sa zvýšil približne o 10% na 600 Nm (M3 s balíkom Competition: 550 Nm) a k dispozícii je v širokom rozsahu od 4000 až do 5380 otáčok. Z 0 na 100 km/h šprintuje iba za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť so štandardne dostupným balíkom M Driver's je elektronicky obmedzená na 280 km/h. Špeciálne pre M3 CS bol naladený aj M Šport výfukový systém, ktorého dva páry koncoviek z nehrdzavejúcej ocele dokonalo zapadajú do dizajnu karbónového difúzora.

 
 Autor: BMW
Zadné kolesá roztáča motor cez osvedčenú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku M DCT so systémom Drivelogic. Extrémne rýchle preraďovanie eliminuje straty ťahu, k čomu sa pridáva funkcia Launch Control, pre maximálnu akceleráciu z pokoja. M DCT pracuje plne automaticky, k dispozícii je však aj režim manuálneho radenia pádlami na volante. Sedemstupňová dvojspojková prevodovka M DCT by mala splniť najvyššie nároky aj vďaka vlastnému chladiču oleja. 

 
 Autor: BMW
Vďaka rozsiahlemu použitiu karbónu (CFRP, plast vystužený uhlíkovými vláknami) je pohotovostná hmotnosť bez vodiča je 1585 kg, čo stále nie je málo, ale dávame dobré body aj za snahu. Z karbónu je vyrobená okrem iného kapota (o 25% ľahšia) i strecha (o 6 kg ľahšia) čo prispieva nielen k redukcii hmotnosti, ale aj k zníženiu ťažiska.

 
 Autor: BMW
Pracovalo sa aj s hmotnosťou podvozka a tuhosťou komponentov zavesenia kolies. Predná náprava využíva ľahké dvojité priečne ramená, vzadu má vozidlo päťprvkové zavesenie. Všetky ramená náprav sú vyrobené z kovaného hliníka. Dvojité elastické uchytenie zadného diferenciálu a pevne ku karosérii priskrutkovaná konštrukcia zadného pomocného rámu sú zase príkladom využitia skúseností z motoršportu. 

 
 Autor: BMW
Limitovaná výrobná séria špeciálnej edície BMW M3 CS je štandardne vybavená kovanými diskami kolies z ľahkej zliatiny v matnom farebnom spracovaní Orbit Grey. Každý zo zadných diskov s rozmermi 10 J x 20 palcov má hmotnosť iba približne 10 kg, predné disky rozmeru 9 J x 19 palcov sú dokonca ešte o kilogram ľahšie. BMW M3 CS má štandardne obuté pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 zmiešaného rozmeru (vpredu 265/35 R19, vzadu 285/35 R20).  

 
 Autor: BMW
Presne ako M3, aj nové M3 CS je štandardne vybavené M brzdami zmiešanej konštrukcie. Ich štvorpiestikové strmene vpredu a dvojpiestikové strmene vzadu sú optimalizované pre poskytovanie maximálnych brzdných výkonov a sú aj výrazne ľahšie než konvenčné systémy, čo prináša ďalšiu redukciu neodpružených hmôt. K dispozícii sú aj BMW M karbónovo-keramické brzdy. Vpredu majú po šesť piestikov, vzadu po štyri, sú ešte ľahšie a dokážu zvládnuť aj extrémne záťaže, typické pre jazdu na pretekárskom okruhu, spolu s ešte dlhšou životnosťou.

 
Autor: BMW
Z ľahkého, ale mimoriadne pevného karbónu, je vyrobená aj zadná Gurney lišta s novým dizajnom. Tento bezfarebne lakovaný prvok s viditeľnou karbónovou štruktúrou sa tiahne pozdĺž celej odtrhovej hrany veka batožinového priestoru a podstatne redukuje vztlak na zadnej náprave.  

 
 Autor: BMW
Vo vnútri sa opäť nešetrilo Alcantarou (v dobrom) a štartuje sa novým, ostro-červeným tlačidlom. Aj v priestore pre pasažierov sa dosiahla značná hmotnostná úspora, ktorej príkladom sú okrem iného ľahké M Šport sedadlá.

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media