Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Piatok, 20.9.2019
meniny má Ľuboslav, Ľuboslava

Renault Mégane R.S. prichádza s výkonom 280 koní

13.9.2017 | Modely

Nový Mégane R.S. včera po prvýkrát oficiálne predstavili priamo na autosalóne vo Frankfurte, kde z neho strhli plachty za prítomnosti nielen hlavného dizajnéra, ale taktiež Nica Hülkenberga, ktorý sa podieľal na dolaďovaní jazdných vlastností. Vraj.

 
 Autor: Renault

Novinka má šachovnicové ledky, novú oranžovú metalízu, riadenie zadných kolies 4Control a samozrejme vynovený multimediálny systém. Och. A ešte aj Multi-Sense. Páči sa nám, že opäť má verzia R.S. rozšírenú karosériu oproti bežným modelom. Vpredu o 60, vzadu o 45 milimetrov.

 
 Autor: Renault


Motor má objem 1,8 litra a výkon 280 koní, krútiaci moment je 390 Nm a k dispozícií už od 2400 otáčok. V každom prípade, Nico je s autom nadšený.

Nám sa ale na stánku podarilo odchytiť ľudí, ktorí s autom už jazdili a trápila ich jedna vec, váha. O tej samozrejme Renault nič počas predstavenia nehovoril, nenájdete o nej ani slovko v oficiálnych materiáloch a musíte po nej poriadne pátrať, aby ste sa vo finále dostali k číslu 1,5 tony.

 
 Autor: Renault


To je na hot-hatch poriadna porcia, ktorú by mohol kompenzovať vyšší výkon, to sa však udeje až v budúcom roku, kedy príde verzia Trophy s výkonom 300 koní, iným naladením a predpokladáme, že bez riadenia zadných kolies 4Control. Ak sa však Renaultu nepodarí ani s verziou Trophy vrátiť k číslu pod 1300 kilogramov, vidíme tu vážny problém.

 
 Autor: Renault


Z pohľadu marketingu ani tak veľmi nie - na nový Mégane R.S. asi nikto nebude šetriť slovami chvály, z auta sa stáva príjemnejší spoločník na každý deň. Už verzia GT je vynikajúca, možno až príliš dobrá.Mégane R.S. však spolu s Cliom R.S. (kedysi bez bodiek) kedysi vytvorili malý trh vozidiel, ktoré si našli veľmi rýchlo svojich nadšencov a prekvapili svojim úspechom aj samotnú značku.

Vtedy išlo o Mégane druhej generácie a Clio tretej generácie. Renault vyhrával jeden test za druhým a dokonca aj v rebríčkoch mnohých prestížnych časopisov sa ich autá umiestňovali veľmi vysoko medzi superšportmi z úplne inej cenovej a výkonovej galaxie.Vďaka skvelým jazdným vlastnostiam, výbornému pomeru ceny a taktiež kvality, ktorou produkty divízie RenaultSport prekonávali bežné, sériové modely. Napriek tomu, že ich robili ručne a dokonca Francúzi.

 
 Autor: Renault


Od včera preto spracúvame informácie o novom aute s veľkými obavami a otázkou, prečo Renault opúšťa niečo, čo vytvoril a čo malo úspech. Naozaj stačia predajné výsledky? Lebo ak sa poobzeráme po trhu hot-hatchov - takmer všetci konkurenti majú nižšiu váhu, lepšie výkony, niektoré dokonca napriek prítomnosti pohonu všetkých kolies a pochybujeme, že Renault ich výrazne podlezie cenou.

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media