Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Piatok, 20.9.2019
meniny má Ľuboslav, Ľuboslava

BMW predstavilo svoj nový „übersedan”

22.8.2017 | Modely

Model M5 je pre BMW veľmi dôležitý, už len z hľadiska prestíže. Kedysi bola kategória supersedanov minimálne v takej pozornosti, ako sa dnes pozerá na superšporty. Ich výkony ešte neboli tak absurdné, no dnes sa už hranice medzi supersedanmi, superkombíkmi a superšportmi postupne stierajú. Vytvárajú sa ale nové triedy, s výkonmi dosahujúcimi minimálne 1000 koní a viac. Či už s pomocou hybridného pohonu, alebo bez neho.

 
 Autor: BMW
Nikto sa preto nemôže čudovať, že nová M5 má pohon všetkých kolies. Ani výkon 441 kW pravdepodobne nikoho neposadí na zadok, keď „hot-hatche" produkujú minimálne polovicu. Zatiaľ. Pri niektorých hráčoch by nás vôbec neprekvapilo, ak budú čoskoro atakovať hranicu 500 koní. Zatiaľ si ale počkajme a povedzme si teda viac o stroji s označením M5. Srdcom M5 ostal benzínový (chvála) osemvalec s objemom 4,4 litra, ktorý oproti predchodcovi prešiel dôkladnou revíziou.

 
 Autor: BMW
Nové turbá, účinnejšie chladenie a elektronicky riadené dodávanie oleja. Krútiaci moment 750 Nm je k dispozícii od 1800 do 5600 otáčok. Z nuly na sto za 3,4 sekundy, maximálka je nastavená na 250. Pre tých, ktorí neodolajú a chcú viac je k dispozícii, a teraz sa podržte, balík M Driver's Package (šoférsky balík), ktorý ju odblokuje a auto môže dosiahnuť hranicu 305 km/h.

 
 Autor: BMW
Prevodovka prešla potrebnými úpravami, aby sa mohla volať M Steptronic s technológiou Drivelogic. Rovnako aj pohon všetkých kolies sa teraz volá M xDrive a jeho správanie sa dá nastavovať. Citujeme tlačovú správu: „vodič si môže vybrať z piatich rôznych nastavení. Tie vychádzajú z kombinácie režimov systémov DSC (DSC on, MDM, DSC off) a M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). V základnom nastavení so zapnutým DSC (Dynamic Stability Control) a s pohonom 4WD, sa pri výjazde zo zákrut dostávajú zadné kolesá do mierneho šmyku. V režime M Dynamic (MDM, 4WD Sport) sa systém M xDrive postará o ľahko kontrolovateľné drifty. Pre zarytých milovníkov športovej jazdy a s primárnym zameraním na jazdu po okruhoch vznikli tri režimy M xDrive s vypnutým systémom DSC. Vodič si v tomto režime môže vybrať z troch nastavení až do samotného pohonu iba zadných kolies (2WD). V tomto režime si vodič sám reguluje veľkosť uhlu driftu a fajnšmekri si naplno užijú dynamiku v jej najčistejšej podobe."

 
 Autor: BMW
Nuž a to nie je všetko. Kapota je hliníková - celý predok auta bol upravený pre lepšie prúdenie vzduchu ako aj chladenie. M5 dostala karbónovú strechu a ľahšie výfukové potrubie aj vďaka čomu je nová M5 ľahšia ako predchodca! Konečne zaujímavá informácia. Ale nebojte, dlho to už nepotrvá. Ak však chcete znížiť hmotnosť ešte viac, môžete investovať nemalú sumu do keramických bŕzd (-23kg). Základná cena - 117 900 EUR. Za auto, ktoré môže súťažiť s triedou klasických športových to je celkom férová ponuka. Čo vy na to?

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media