Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Streda, 17.7.2019
meniny má Bohuslav

TEST: Honda Civic Sedan

25.7.2017 | Testy

Na scénu sa vrátilo auto, ktoré ku Honde vždy patrilo a vlastne by sme sa mali tváriť, ako keby nikdy neodišlo.

 
 Honda Civic1,5 VTEC Turbo s CVTprevodovkou a výbavou Executive
Čo to je

Honda Civic Sedan je mix dvoch svetov. Uletený dizajn posledných generácii hatchbackov, ktorý odštartovala siedma generácia a klasická karoséria sedanu, ktorý v ponuke nahradí kombi verziu, ktorá bola populárna v podstate iba v Európe.

 
 Honda Civic Sedan nahrádza verziu Civic Tourer, ktorá konči na jeseň 
Oproti minulej generácii sa môžu zákazníci tešiť na viac miesta pre osoby aj vďaka nárastu rozmerov a rázvoru (plus 103 milimetrov!). Nový Civic Sedan je oproti Civicu Tourer, ktorý ostane v predaji do jesene tohto roka o 58 mm dlhší, o 4 mm širší a o 19 mm nižší. Nový Civic ale niekde aj tratil.

 
 Honda Civic Sedan - priestor pre posádku vám chýbať nebude
Batožinový priestor je samozrejme horšie prístupnejší, aj keď jeho objem je v prípade sedanu stále slušných 519 litrov. Je aj menej praktický, zadné sedadlá už nevyklopíte.

Ako to jazdí?

 
 Honda Civic Sedan vo výbave Exclusive pôsobí ako o triedu vyššie auto
Civic Sedan sme testovali naozaj dôkladne. Niekoľko dní trávil dochádzaním do hlavného mesta a následným trápením v meste, avšak najviac prekvapil pri ceste do Prahy a naspäť. Výhodou verzie sedan je komfortne nastavený podvozok, ktorý je skutočne príjemným spoločníkom.

 
 Nám dizajn nového Civicu vyhovuje, je to však na vás
Bez ohľadu na rýchlosť bolo auto mimoriadne stabilné (kvôli aerodynamike je kompletne kapotovaný aj podvozok), no stále pre posádku veľmi príjemným miestom na cestovanie. Odhlučnenie je na vysokej úrovni a cestujúci si chválili priestor aj na zadných sedadlách, kde je dostatok miesta pre dve dospelé osoby.

 
 V interiéri vládne poriadok - najmä oproti predchodcom
Podvozok fungoval aj v meste, dobre tlmil nerovnosti a sme radi, že môžeme skonštatovať, že takto si pamätáme Hondu z minulosti (éra 5. až 7. generácie).

Čo je na tom zaujímavé

Vzhľad - ten Honda jednak podriaďuje aerodynamike, no má svoj osobitý ráz, ktorý nám v redakcií od príchodu 8ej generácie sedí. Určite je prepracovanejší a komplexnejší, ako u nedávneho predchodcu a auto pôsobí moderne aj niekoľko mesiacov po svojom predstavení.

 
 V dospelom aute (10ta generácia Civicu) by sme čakali prehľadnejšiu grafiku
Interiér - pôsobí kvalitne a v našej výbave Exclusive aj luxusne. Sedadlá sú príjemné aj pri dlhých cestách, za skvelú považujeme ponuku odkladacích priestorov. Je ich veľmi veľa a sú dostatočne priestranné - niektorí Európania by sa mohli učiť!

Zaujímavá je aj ponuka agregátov. V prípade Sedanu totiž Honda maximálne uľahčuje svojím zákazníkom voľbu. Na výber je iba jeden agregát - prepĺňaná 1,5ťka s výkonom 134 kW (182 koní) a krútiacim momentom 220 Nm. Vybrať si môžete medzi manuálnou prevodovkou a prevodovkou CVT, ktorou bolo vybavené aj naše auto.

 
Množstvo a priestrannosť úložných priestorov prekvapila a potešila zároveň
CVT je skvelým spoločníkom pre jazdcov, ktorí majú pubertu za sebou a nepotrebujú na milimeter kopírovať pohyby áut pred sebou s minimálnym, nebezpečne malým odstupom. Naša voľba? V Sedane CVT. Priemerná spotreba vrátane diaľničnej jazdy dosiahla 7,3 litra na 100 kilometrov - nemáme k nej výhrady, kultivovanosť agregátu hravo predbieha možnú úsporu.

Čo sa nepodarilo

 
 Dotyky sú príjemné, ale ...
Dizajn môže byť pre niektorých záujemcov problémom, ide o veľmi subjektívnu otázku. V interiéri by sme ubrali dotykových plôch a niektorým funkciám vrátili klasické ovládače. Grafika prístrojovej dosky rovnako nemusí osloviť všetky vekové kategórie a nevýhoda jediného agregátu v ponuke je možno absencia cenovo dostupnejšej alternatívy.

 
  Výborný podvozok a ľahký, no výkonný agregát sú dobrou kombináciou
Záver

Honda Civic Sedan bola príjemným prekvapením a osviežením zároveň. Jazdne je auto na vysokej úrovni a žilo sa nám veľmi dobre aj v interiéri okrem okamihov, kedy sme potrebovali zvýšiť hlasitosť rádia, alebo preladiť stanicu.

 
 Batožinoý priestor má objem 519 litrov
Stále si myslíme, že multimédiá by nemali odvádzať pozornosť vodiča a keďže často vo vozidlách jazdíme sami, spolujazdec nemôže vždy pomôcť.

Bude zaujímavé sledovať, ako vzhľad ovplyvní predaje tohto auta, no od nás má Honda Civic Sedan veľmi dobré odporúčania, pri výbere nového auta by sme ju určite zaradili do úzkeho výberu.

 

Motor

Palivo

benzín

Valce

4

Zdvihovýobjem (cm3)

1 498

Prevodovka

CVT

Poháňanánáprava

predná

Výkon

Najvyššívýkon (kW/k )

134 / 182 pri 6 000

Krútiacimoment (Nm)

220 pri 5 500ot./min.

Maximálnarýchlosť (km/h)

210

Akceleráciaz 0 na 100 km/h

8,2

Spotreba

Udávanávýrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

7,8 / 4,7 / 5,8

Rozmery

Dĺžka/šírka/výška// rázvor (mm)

4 648 / 1 799 / 1 416 // 2698

Batožinovýpriestor (l):

519

Objempalivovej nádrže (l):

46

Prevádzkováhmotnosť (kg)

1 419

Ceny

Cenazákladného modelu s rovnakou motorizáciou v deň zverejnenia testu

22 690,- €

Základnácena testovanej verzie (1,5 VTEC TURBO CVT Exclusive)

27 990,- €

Autor: Andrej Ježo


 

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media