Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Streda, 18.9.2019
meniny má Eugénia

Aj nová Mazda CX-5 sa stále smeje z downsizingu

16.11.2016 | Modely

Najnovšia generácia SUV Mazda CX-5 sa stále drží svojej filozofie „rightsizingu". Motory pod dva litre tu stále nehľadajte.

Japonská automobilka Mazda sa rozhodla, že celosvetový trend preplňovania a zmenšovania objemov motorov odignoruje a bude radšej praktizovať tzv. rightsizing (vo voľnom preklade správna veľkosť). A vzhľadom na udalosti zrejme spravili dobre. Podľa niektorých je automobilka vďaka tomu jediná, ktorej autá dosahujú v praxi reálne nízke spotreby.

 
 Mazda CX-5


Zrejme aj preto sa Mazda rozhodla rovnaký recept použiť aj pri novej generácii ich SUV CX-5, ktorá bola práve predstavená na autosalóne v Los Angeles. Po dizajnovej stránke to drastická zmena nie je - stále využíva dizajnový jazyk Kodo. Ide však o úplne nové auto. Predná kapota je teraz dlhšia a línie ostrejšie.

Interiér má rovnaké ovládacie prvky ako aktuálne modely Mazda. Infotainment systém ovládate stále pomocou otočného tlačidla pri radiacej páke alebo (ak auto stojí) aj dotykom po displeji. Nový je TFT displej pred vodičom a head-up displej je premietaný priamo na čelné sklo.

 
 Mazda CX-5


Ťažisko je vraj o 10 mm nižšie a u predchádzajúcej CX-5 a zadný aj predný rozchod kolies stúpli. Nová CX-5 dostane systém Mazda G-Vectoring, ktorý sa pomocou zmeny nastavení zapaľovania motora stará o lepšie rozdelenie sily na jednotlivé kolesá.

Veľa technických informácií síce Mazda neodtajnila, vieme však, že pod kapotou to bude vyzerať podobne (vlastne takmer rovnako) ako u prechádzajúcej generácie. Z benzínových motorov si budete môcť vybrať 2,0 litrový atmosférický štvorvalec alebo 2,5 litrový atmosférický štvorvalec. Záujemci o naftový motor si budú môcť zvoliť 2,2 litrový naftový štvorvalec. Výkony však zatiaľ Mazda neuvidela. V aktuálnej generácii majú benzínové motory výkon 118 kW (160 k), 121 kW (165 k) a 141 kW (192 k) a naftový motor 110 kW (150 k) alebo 129 kW (175 k).

 
 Mazda CX-5


Predpokladáme, že v ponuke zostane šesťstupňový manuál a šesťstupňový automat s meničom krútiaceho momentu. Vybrať si budete môcť pohon predných alebo všetkých kolies.

Aktuálna generácia začína od 21 900 eur a predpokladáme, že nová generácia na tom bude podobne. V predajniach ju môžeme čakať teoreticky niekedy v druhej polovicu budúceho roka. Škoda len, že o niečo menší model Mazda CX-4 je stále určený len pre Čínu.

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Focus Media