Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Piatok, 20.9.2019
meniny má Ľuboslav, Ľuboslava

Galéria

 4/21 
3
   
 
Opel Insignia Grand Sport: Prvé kilometre
 
 Škoda len množstva čiernych lesklých plastov 
   
   
 
 
Ale preferovali by sme rezervuKufor je dostatočne priestrannýPraktické USB porty vzadu Škoda len množstva čiernych lesklých plastovPekný interiér novej Insignie Grand SportDostatok úložných priestorov potešíDostatok úložných priestorov potešíDostatok úložných priestorov potešíHead-Up displej si nastavíte podľa svojho gustaInteriér orientovaný na vodičaKombinácia digitálnych a klasických prístrojovPohľadná zmes plôch i povrchovOpeln Insignia Grand SportNové svetlá majú dvojnásobný počet LED martrixovOpeln Insignia Grand SportOpeln Insignia Grand SportOpeln Insignia Grand Sport - nižšia a ľahšiaOpeln Insignia Grand Sport v plnej kráseširšia o 7 milimetrovOpeln Insignia Grand Sport
 
 
   
Opel Insignia Grand Sport: Prvé kilometrePrvá generácia Insignie vydržala na trhu poriadne dlho, zúčastnili sme sa aj jej bombastickej premiéry v Londýne. To bol rok 2008. Dnes, o 9 rokov neskôr sme si stihli už novinku aj vyskúšať v rámci krátkej prezentácie.
 
Zdroj: autor
 Autor: autor
Nová Insignia Grand Sport prichádza v období, kedy ľudia pomaly upúšťajú od klasických áut a vydávajú sa napospas trendom a lákadlám automobiliek. Aj preto sa nám páči prístup značky, ktorá sa nechce vzdať svojej vlajkovej lode a naopak, zapracovala na jej vylepšení a zatraktívnení.

 
Zdroj: autor
  Autor: autor
Adresovala pritom niekoľko dôležitých výčitiek, ktoré bolo často počuť na predchodcu. Insignia Grand Sport schudla. Najmenej o 175 kilogramov v podobe hatch-backu, najviac o 200 kilogramov vo verzií kombi.Novinka ponúkne viac priestoru posádke. Napriek šírke väčšej o 7 milimetrov, vo vnútri má posádka viac o 25 milimetrov na ramená a 32 milimetrov pre stehná. Kolená dostali taktiež 25 milimetrov priestoru navyše.

Auto je nižšie a posádka klesla viac k zemi (vpredu -30 mm a vzadu -23 mm), čo je cítiť hneď po nastúpení.Viac miesta je aj pre batožinu, kombík vraj prepraví vo finále o 130 litrov batožiny viac (pri maximálnom využití auta a úložnej plochy) na celkových 1665 litrov. Samozrejme, pri sklopených zadných sedadlách.

 
Zdroj: autor
  Autor: autor
Pohodlie sa dnes už počíta aj pri iných položkách. Nový prepracovaný multimediálny systém Navi 900 IntelliLink, pripojenie na systém On Star, ktorý vie už aj rezervovať hotel, či pohľadať parkovisko, ale aj indukčná nabíjačka poteší klientov. Najmä tých, ktorí k autu prichádzajú, či odchádzajú od neho s plnými rukami. Predkopnutie nohou vie totiž kufor nielen otvoriť ale i zavrieť. Spomínali sme už aj vyhrievané sklo? To má Opel ďalšiu premiéru.Parádne svetlá Intelilux Led Matrik majú dvojnásobný počet LED modulov (Astra ich má napríklad 16) čo zabezpečí ešte ostrejšie svetlo a dosvietia až 400 metrov.

 
Zdroj: autor
  Autor: autor
Nových motorov nájdeme pod kapotou hneď niekoľko. Nás zaujíma benzínový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 140 koní. Špičkou bude dvojliter s výkonom 260 koní, pohonom všetkých kolies a automatickou 8-stupňovou prevodovkou.

Naftu privítame v dvojlitroch alebo známych jedna-šestkách. Insignia bude aktívne potláčať hluk, alebo v prípade športovej jazdy zosilňovať prejavy motor. Pohon všetkých kolies používa zadný dvojspojkový diferenciál, ktorý umožňuje driftovať aj Fordu Focus RS, tu ale bude o niečo krotkejší, starať sa o maximálnu možnú trakciu.

 
Zdroj: autor
  Autor: autor
Smutnou správou na záver je vypustenie modelu OPC. Namiesto neho príde GSi, ktorý tiež dostane širšie blatníky a lepšie sedadlá, no motor bude známy dvojliter s výkonom 260 koní. Vraj preto, že v auto by pre OPC nemali žiaden špeciálny motor (čo bolo doteraz pravidlom pri verziách OPC), no počuli sme už aj pravdepodobnejšiu verziu o tom, že jednoducho emisie nepustia.Poslednou novinkou je program Exclusive - umožňujúci si plne personalizovať auto a dokonca si namiešať aj vlastnú farbu!

 
Zdroj: autor
  Autor: autor
Autor: Andrej Ježo