Články
Videá
Galérie

Centrum.sk: Streda, 18.9.2019
meniny má Eugénia

Galéria

 5/16 
4
   
 
Štúdie zo 70 rokov: Nad týmto sme híkali pred 40 rokmi
 
 Alfa Romeo Carabo Bertone: Dvere aj kapoty sa otvárali dohora. 
   
   
 
 
Lancia Stratos Zero: bez komentára.Lancia Stratos Zero: Bočné okná nemala. Lancia Stratos Zero: Nuccio Bertone stál za jeho zrodom.Alfa Romeo Carabo Bertone: Dizajn navrhoval Gandini.Alfa Romeo Carabo Bertone: Dvere aj kapoty sa otvárali dohora.Lamborghini Bravo Bertone: Jadnoduché tvary sú neuveriteľne atraktívne.Lamborghini Bravo Bertone: Mala to byť predsériová štúdia.Lancia Stratos Zero: Zmestila sa pod vjazdovú rampu.Lancia Stratos Zero: Najkrajšia štúdia všetkých čias.Alfa Romeo Carabo Bertone: Klinovitý profil osloví aj dnes.Ferrari 512 S Modulo Pinifarina: Zakrytované kolesá veštili dobrú aerodynamiku.Ferrari 512 S Modulo Pinifarina: Odsúvateľná strecha kabíny rezonuje u dizajnérov dodnes.Ferrari 512 S Modulo Pinifarina: Takto si predstavovalo Ferrrari budúcnosť v roku 1970.Ferrari 512 S Modulo Pinifarina: Pod kapotážou sa ukrývala technika modelu 512 Testarossa.Fiat Abarth 2000 Scorpio Pinifarina: Naposledy sa ukázal v Európe v roku 2014.
 
 
   
Štúdie zo 70 rokov: Nad týmto sme híkali pred 40 rokmiNajzaujímavejšie automobilové štúdie pochádzajú z dôb, kedy sa nad chlpmi pod pazuchou nikto nepozastavoval. A verte mi, bolo sa na čo pozerať!Lamborghini Bravo Bertone

 
 Lamborghini Bravo Bertone: Toto auto sa do sériovej výroby nedostalo.


Štúdia sa prezentovala možného konkurenta malého Ferrari 308 GTB, ktoré bolo v sedemdesiatych rokoch mimoriadne obľúbené. Automobilka Lamborghini uvažovala nad výrobou menšieho modelu, v tej dobe totiž vyrábala iba model Countach s dvanásťvalcovým motorom. Lamborghini Bravo sa však nikdy nezačalo vyrábať.

Ferrari 512 S Modulo Pinifarina

 
 Ferrari 512 S Modulo Pinifarina: Odsúvateľná kabína rezonuje u ľudí dodnes.


Bol to čistý úlet, alebo akási predstava o aute budúcnosti. Takto si v Modene v roku 1970 predstavovali auto ďalekej budúcnosti. Pod kapotou bola technika modelu 512 Testarossa, takže štúdia bola adekvátne rýchla, zakrytovanie kolies sa neujalo u sériových áut, podobne ako ani odsúvacia kabína.

Alfa Romeo Carabo Bertone

 
Alfa Romeo Carabo Bertone: Ani ona sa nedostala do sériovej výroby, škoda.


Táto Alfa sa mala vyrábať! Napokon sa však Carabo, ktoré navrhol Marcello Gandini do sériovej výroby nikdy nedostalo. Dizajn bol nádherne extrovertný, dohora vyklápajúce sa dvere boli extravagantné podobne ako obrovská zadná kapota či klinovitý profil karosérie, ktorý bol v sedemdesiatych rokoch povinnosť pre každú štúdiu.

Fiat Abarth 2000 Scorpio Pinifarina

 
 Fiat Abarth 2000 Scorpio Pinifarina:V Európe ju už neuvidíte.


Toto bol aj v sedemdesiatych rokoch šok. Diazajnér Sergio Pinifarina sa celkom uvoľnil a dal voľný priechod svojím predstavám. Štúdia vychádzala zo súťažného špeciálu a tak sa tvorca sa rozhodol pre nechutný, vytŕčajúci výfuk, priehľadný kryt motora a samozrejme aj výklopné čelné sklo namiesto dverí. Momentálne sa táto štúdia nachádza v jednej súkromnej zbierke v Japonsku.

Lancia Stratos Zero

 
 Lancia Stratos Zero: Podľa Jozefa Kabaň je to najkrajšia štúdia!


Toto zjavenie považuje aj šéfdizajnér Škody, Jozef Kabaň za najlepší dizajnérsky kúsok aký kedy videl. Stojí za ním Nuccio Bertone. Táto funkčná štúdia slúžila ako predloha k sériovému autu, hoci Startos vyzeral napokon úplne inak. Mimochodom pán Bertone s ňou údajne na rokovanie so šéfmi prišiel tak, že jednoducho autom prešiel popod vjazdovú rampu!

Majo Bóna